
empty label
שאלה
שלום וברכה! רציתי לשאול האם יש להפריש תרומות ומעשרות כאשר קוטפים עלי תה מהגינה (נענע, לואיזה וכו´) ישירות לתה (לא שומרים במקרר), ובנוסף האם יש הבדל אם המצחים גודלים בגינה ישירות (באדמה) או בעציצים. תודה רבה, נטע
תשובה
שלום רב! לגבי נענע מכיוון שיש מספר דעות: אם צריך להפריש בברכה או לא להפריש בכלל, אנחנו נוהגים להפריש בלא ברכה מספק. לגבי המיקום של הנענע: אם הדבר גדל בצורה טבעית בטבע- הרי הוא הפקר ואינו חייב בתרומות ומעשרות. אם הוא גדל ונשתל ליד הבית באדמה- חייב בתרומות ומעשרות בלא ברכה. אם גדל בעציץ על גבי החלון בבית-כנ"ל אם גדל בעציץ נקוב בבית- כנ"ל. אם גדל בעציץ לא נקוב בבית ויש תחתיו צלחת-אינו חייב בתרומות ומעשרות. בברכה ברק
התשובה נכונה ליום נתינתה



