ויורנו מדרכיו - תשפ"ה - הרב מרדכי וולנוב
-
שיעור 1 מתוך 7 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה
בכל סיטואציה/תקופה/שייכות לחברה וכדו' יש לאדם שתי בררות שייכות: 1. על ידי התבוננות מהצד. 2. להכנס לתוך הדבר.
כדי להיות חלק ממשהו אין אפשרות לעמוד מהצד ומאידך כדי לא להינזק חובה לעמוד מהצד. בתקופה שלפני המבול נוח בחר לעמוד מהצד וכך ניצל, בתוך התיבה ולאחר היציאה ממנה נוח היה כל כולו בתוך.
לדור של מגדל בבל היתה שפה אחת, מה שאפשר להם להבין אחד את השני ולהיות בתוך, הם ניצלו את הכוח הזה לרעה והרשיעו, התיקון של דור הפלגה היה לבלבל את שפתם ובכך לפרק את השייכות השלילית.
על האדם לדעת שכאשר הוא בוחר לעמוד מהצד תתפתח אצלו עין ביקורתית וכאשר הוא בוחר להיות חלק מ הוא מפתח עין שמתמזגת עם החברה בה הוא נמצא.
אחד הגורמים הראשיים לעמוד מהצד ולא להיות חלק מ זו מידת הגאווה. ההסתכלות מלמטה למעלה מונעת מהאדם להיות שותף מלא..
שבת שלום!
תקציר על השיעור
-
שיעור 2 מתוך 7 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה
-
שיעור 3 מתוך 7 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה
לוט מוכר לנו כאדם רשע. מתוך התבוננות בפשט התורה איננו מוצאים מעשים רעים המיוחסים ללוט מלבד הבחירה שלו לגור בסדום. ההליכה עם אברהם מעידה על רצונו להתעלות וללמוד מהצדיק. מה היתה התכונה השלילית של לוט עד שאפילו הקב"ה סילק את שכינתו מאברהם כל זמן שלוט היה לידו?
שבת שלום!
תקציר על השיעור
-
שיעור 4 מתוך 7 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה
-
שיעור 5 מתוך 7 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה
-
שיעור 6 מתוך 7 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה
-
שיעור 7 מתוך 7 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה
הקב"ה צר קלסתר פניו של אברהם ביצחק כדי להוציא ספק
מלבו של אברהם. רבקה הולכת לשם ועבר כדי לפשוט את
הספק בתהליך ההיריון. ההתמודדות עם הידיעה שאחד
מהבנים יהיה רשע יותר קלה מההתמודדות עם הספק וכן ספק
שנולד לה בתקופת ההיריון היה קשה לה מתקופת העקרות,
משום שאין שמחה יותר גדולה לאדם מהתרת הספקות.
אדם עם ספקות הוא אדם שעומד במקום. לעמוד במקום זה
הכי גרוע. חובתנו כל הזמן להיות בתנועה.
עמלק הם ספק משום שהם גורמים לאמבטי לא להיות רותחת
ולא צוננת אלא מים פושרים. עיקר עמלק הוא ספק באמונה
האם יש ה' בקרבנו אם אין.
הקושי של האדם להחליט הוא הפחד מכשלון, אך כשנבין
שהכישלון הוא תנאי יסודי בבנייה לא נפחד מכישלון אלא
נשמח בו ומתוך הכישלון נגיע גבוה יותר.
שבת שלום!
תקציר על השיעור
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה - הרב מרדכי וולנוב
-
שיעור 1 מתוך 7 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה
ז תשרי התשפה
(09.10.2024)
39 דקות
בכל סיטואציה/תקופה/שייכות לחברה וכדו' יש לאדם שתי בררות שייכות: 1. על ידי התבוננות מהצד. 2. להכנס לתוך הדבר.
כדי להיות חלק ממשהו אין אפשרות לעמוד מהצד ומאידך כדי לא להינזק חובה לעמוד מהצד. בתקופה שלפני המבול נוח בחר לעמוד מהצד וכך ניצל, בתוך התיבה ולאחר היציאה ממנה נוח היה כל כולו בתוך.
לדור של מגדל בבל היתה שפה אחת, מה שאפשר להם להבין אחד את השני ולהיות בתוך, הם ניצלו את הכוח הזה לרעה והרשיעו, התיקון של דור הפלגה היה לבלבל את שפתם ובכך לפרק את השייכות השלילית.
על האדם לדעת שכאשר הוא בוחר לעמוד מהצד תתפתח אצלו עין ביקורתית וכאשר הוא בוחר להיות חלק מ הוא מפתח עין שמתמזגת עם החברה בה הוא נמצא.
אחד הגורמים הראשיים לעמוד מהצד ולא להיות חלק מ זו מידת הגאווה. ההסתכלות מלמטה למעלה מונעת מהאדם להיות שותף מלא..
שבת שלום!
תקציר על השיעור
לדף השיעור
-
שיעור 2 מתוך 7 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה
-
שיעור 3 מתוך 7 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה
ז תשרי התשפה
(09.10.2024)
39 דקות
לוט מוכר לנו כאדם רשע. מתוך התבוננות בפשט התורה איננו מוצאים מעשים רעים המיוחסים ללוט מלבד הבחירה שלו לגור בסדום. ההליכה עם אברהם מעידה על רצונו להתעלות וללמוד מהצדיק. מה היתה התכונה השלילית של לוט עד שאפילו הקב"ה סילק את שכינתו מאברהם כל זמן שלוט היה לידו?
שבת שלום!
תקציר על השיעור
לדף השיעור
-
שיעור 4 מתוך 7 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה
-
שיעור 5 מתוך 7 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה
-
שיעור 6 מתוך 7 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה
-
שיעור 7 מתוך 7 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ה
כז חשון התשפה
(28.11.2024)
48 דקות
הקב"ה צר קלסתר פניו של אברהם ביצחק כדי להוציא ספק
מלבו של אברהם. רבקה הולכת לשם ועבר כדי לפשוט את
הספק בתהליך ההיריון. ההתמודדות עם הידיעה שאחד
מהבנים יהיה רשע יותר קלה מההתמודדות עם הספק וכן ספק
שנולד לה בתקופת ההיריון היה קשה לה מתקופת העקרות,
משום שאין שמחה יותר גדולה לאדם מהתרת הספקות.
אדם עם ספקות הוא אדם שעומד במקום. לעמוד במקום זה
הכי גרוע. חובתנו כל הזמן להיות בתנועה.
עמלק הם ספק משום שהם גורמים לאמבטי לא להיות רותחת
ולא צוננת אלא מים פושרים. עיקר עמלק הוא ספק באמונה
האם יש ה' בקרבנו אם אין.
הקושי של האדם להחליט הוא הפחד מכשלון, אך כשנבין
שהכישלון הוא תנאי יסודי בבנייה לא נפחד מכישלון אלא
נשמח בו ומתוך הכישלון נגיע גבוה יותר.
שבת שלום!
תקציר על השיעור
לדף השיעור